Wyposażenie dla szkół i przedszkoli

Komputerowe Programy edukacyjne

Oprogramowanie edukacyjne dla dzieci do szkół i przedszkoli.. Wszystkie programy  dostępne w wersji elektronicznej lub pudełkowej z płytą CD-ROM. Programy doskonale współpracują z tablicami interaktywnymi (niezależny system). Nasza oferta obejmuje programy w wersji sieciowej, albo w wersji z pojedynczą instalacją

Jedna cena za program bez względu na liczbę stanowisk w zależności od wybranego pakietu (bezterminowa licencja w każdym pakiecie).

· 699 zł brutto z instalacją do 20 komputerów 
· 899 zł brutto z instalacją do 40 komputerów 
· 1099 zł brutto z instalacją do 60 komputerów 

Najnowsze programy edukacyjne

Bezpieczeństwo w ruchu drogowym

Program edukacyjny dla uczniów szkoły podstawowej. Przy jej pomocy uczniowie poznają zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz różne, konkretne sytuacje w ruchu drogowym, z jakimi mogą się spotkać w codziennym życiu, łącznie z zagadnieniem bezpiecznej drogi do szkoły i zasadami udzielania pierwszej pomocy.

Nauka przez zabawę

Program dzieli się na dwie główne części. Część teoretyczna składa się z następujących zagadnień: zasady poruszania się pieszych, rowerzystów oraz kierujących pojazdami mechanicznymi, znaki drogowe (według podziału na znaki ostrzegawcze, zakazu, nakazu, informacyjne itd. łącznie z sygnałami świetlnymi oraz poleceniami policjanta), ponadto kwestia bezpiecznej drogi do szkoły oraz zasady udzielania pierwszej pomocy.

Interaktywność

Druga część – służąca zarówno zabawie, jak i ćwiczeniom – zawiera gry służące utrwaleniu zdobytej wiedzy: grę „Chińczyk“, związaną tematycznie z ruchem drogowym, pytania testowe, określanie nazw znaków drogowych, ustawianie na skrzyżowaniu brakujących znaków drogowych, kolorowanie znaków, uzupełnianie obowiązkowego wyposażenia roweru oraz rowerzysty, wybór bardziej bezpiecznej drogi do szkoły oraz pytania o to, w jakiej kolejności przejadą uczestnicy ruchu drogowego dane skrzyżowanie.

Program ten, dzięki swojej wyjątkowej szacie graficznej oraz dużej dawce informacji, wspaniale spełnia swoje zadanie wykorzystania w nauce i utrwalaniu wiadomości i umiejętności z zakresu znajomości zasad ruchu drogowego.

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic dotykowych, może być używany w salach komputerowych.

Części mowy - hop do głowy!

Multimedialny program przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych, poznających tajniki gramatyki języka polskiego: zarówno dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w rozpoznawaniu poszczególnych części mowy, jak i tych, którzy znają już te zagadnienia morfologii i pragną je sobie utrwalić.

Nauka przez zabawę

W teoretycznej części programu przedstawiamy uczniom wszystkie części mowy, które rozróżniamy w języku polskim. Każda część mowy jest zdefiniowana, przy każdej przedstawione są także przykłady oraz ilustracja, pomagająca zrozumieć zagadnie.

W razie potrzeby można wydrukować definicje poszczególnych części mowy.

Interaktywność

Część praktyczna zawiera dziewięć różnego rodzaju gier, dzięki którym uczniowie mogą na różne sposoby sprawdzić swoją wiedzę: od określania części mowy (na przykładzie pojedynczych słów lub całych zdań), przez wskazywanie słowa, które nie pasuje do danej grupy (reprezentującej jedną część mowy), aż po bardziej skomplikowane rozpoznawanie części mowy polegające na tworzeniu szyfru (następujących po sobie cyfr, symbolizujących poszczególne części mowy). Aplikacja umożliwia ustawienie opcji poświęconej wszystkim częściom mowy lub tylko wybranym.
W każdej grze najlepsi uczniowie mogą wydrukować dyplom ze swoim imieniem i nazwiskiem.

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic interaktywnych.

Didakta Biologia 1 - Nauka o człowieku

Ten multimedialny program edukacyjny służy do sprawdzenia i utrwalenia wiedzy z zakresu nauki o człowieku, przeznaczony dla klas 4-8 szkoły podstawowej. Program Didakta – Biologia 1 Nauka o człowieku zawiera ćwiczenia interaktywne, umożliwiające cztery warianty sprawdzenia wiadomości – pytania testowe, łączenia w pary, decydowanie o poprawności stwierdzenia oraz zadania z ilustracjami. Pytania w zadaniach całkowicie pokrywają się z materiałem przerabianym na lekcjach prowadzonych w szkołach podstawowych. Ilość ilustracji i tekstu w plikach danych pozwoli nabyć wiedzę o konkretnych częściach ciała ludzkiego, budowie anatomicznej i funkcjach, genetyce, itp.

Ćwiczenie

Działy tematyczne:

  • Pochodzenie człowieka, genetyka – pochodzenie i rozwój człowieka, genetyka
  • Szkielet i mięśnie – układ kostny, układ ruchowy
  • Trawienie i układ krwionośny – układ pokarmowy, układ krwionośny
  • Oddychanie, rozmnażanie – układ oddechowy, moczowy, skóra, układ płciowy
  • Kierowanie organizmem ludzkim – układ nerwowy i narządy zmysłów, gruczoły wydzielania wewnętrznego

Interaktywność

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic interaktywnych.

Aplikacja umożliwia drukowanie zadań oraz testów, dlatego zadania można rozwiązywać poza komputerem.

Ustawienia pozwalają na wybór liczby przykładów w zakresie od 5 do 20.

Program jest łatwy w obsłudze, dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie nie stanowi problemu, także dla dzieci.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez uczniów wpisywane są do osobnego pliku, w którym jest zawarty rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta Biologia 2 - Rosliny i zwierzeta

Multimedialny program edukacyjny Didakta – Biologia 2 służy do przećwiczenia wiadomości i znajomości z zakresu świata roślin i zwierząt, przeznaczony dla klas 4-8 szkoły podstawowej. Tytuł Didakta – Biologia 2 Rośliny i zwierzęta zawiera ćwiczenia interaktywne, umożliwiające cztery warianty sprawdzenia wiadomości – pytania testowe, łączenia w pary, decydowanie o poprawności stwierdzenia i zadania z rysunkami.

Ćwiczenie

Pytania w zadaniach całkowicie pokrywają się z materiałem przerabianym na lekcjach prowadzonych w szkołach podstawowych. Ilość ilustracji i tekstu w plikach danych sprawdzi wiedzę o konkretnych roślinnych czy zwierzęcych gatunkach, ich budowie ciała, środowiska, gdzie żyją itp.

Działy tematyczne:

  • Ziemia i początki życia – powstanie i oznaki życia, wirusy, bakterie, sinice i organizmy jednokomórkowe
  • Grzyby, porosty, rośliny – porosty, workowce, grzyby, mszaki, paprotniki, rośliny nagonasienne i okrytonasienne
  • Bezkręgowce – parzydełkowce, mięczaki, pierścienice, stawonogi
  • Strunowce i kręgowce – osłonice, ryby, płazy i gady, ptaki, ssaki
  • Ekosystemy – osiedla ludzkie, pola i łąki, woda, lasy, inne ekosystemy

Interaktywność

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic interaktywnych.

Aplikacja umożliwia drukowanie zadań oraz testów, dlatego istnieje możliwość rozwiązywania zadań poza komputerem.

W ustawieniach każdego typu zadań można wybrać dowolną liczbę przykładów w zakresie od 5 do 20.

Program jest łatwy w obsłudze, dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie nie stanowi problemu, także dla dzieci.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez dzieci wpisywane są do osobnego pliku, w którym jest zawarty rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta Biologia 3 - Przyroda nieożywiona

Multimedialny program edukacyjny Didakta – Biologia 2 służy do przećwiczenia wiadomości i znajomości z zakresu świata roślin i zwierząt, przeznaczony dla klas 4-8 szkoły podstawowej. Tytuł Didakta – Biologia 2 Rośliny i zwierzęta zawiera ćwiczenia interaktywne, umożliwiające cztery warianty sprawdzenia wiadomości – pytania testowe, łączenia w pary, decydowanie o poprawności stwierdzenia i zadania z rysunkami.

Ćwiczenie

Pytania w zadaniach całkowicie pokrywają się z materiałem przerabianym na lekcjach prowadzonych w szkołach podstawowych. Ilość ilustracji i tekstu w plikach danych sprawdzi wiedzę o konkretnych roślinnych czy zwierzęcych gatunkach, ich budowie ciała, środowiska, gdzie żyją itp.

Działy tematyczne:

  • Ziemia i początki życia – powstanie i oznaki życia, wirusy, bakterie, sinice i organizmy jednokomórkowe
  • Grzyby, porosty, rośliny – porosty, workowce, grzyby, mszaki, paprotniki, rośliny nagonasienne i okrytonasienne
  • Bezkręgowce – parzydełkowce, mięczaki, pierścienice, stawonogi
  • Strunowce i kręgowce – osłonice, ryby, płazy i gady, ptaki, ssaki
  • Ekosystemy – osiedla ludzkie, pola i łąki, woda, lasy, inne ekosystemy

Interaktywność

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic interaktywnych.

Aplikacja umożliwia drukowanie zadań oraz testów, dlatego istnieje możliwość rozwiązywania zadań poza komputerem.

W ustawieniach każdego typu zadań można wybrać dowolną liczbę przykładów w zakresie od 5 do 20.

Program jest łatwy w obsłudze, dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie nie stanowi problemu, także dla dzieci.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez dzieci wpisywane są do osobnego pliku, w którym jest zawarty rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta Chemia

Multimedialny program edukacyjny Didakta – Chemia zawiera przykłady i zadania pozwalające na samodzielne ćwiczenie i sprawdzenie wiadomości z chemii, przeznaczony dla klas 7-8 szkoły podstawowej.

Ćwiczenie

Tytuł obejmuje ćwiczenia interaktywne z różnych działów chemii, takich jak np.: budowa atomu, elektronowe modele molekuł, okresowy układ pierwiastków, tworzenie wzorów chemicznych i równań, tworzenie związków organicznych itp.

Działy tematyczne:

  • Skład materii – mieszaniny, atomy, molekuły, jony
  • Terminologia – pierwiastki, halogenki, tlenki i siarczki, kwasy, wodorotlenki, sole
  • Procesy chemiczne – wiązania i rozkład, reakcje tlenu z wodą, neutralizacja, powstawanie soli, reakcje redoks
  • Rozwiązywanie zadań – cząsteczki masy, ilość materiału i masa molowa, stężenie molowe, rozwiązywanie równań chemicznych
  • Związki organiczne – węglowodory, pochodne węglowodorów, reakcje związków organicznych

Interaktywność

Program świetnie nadaje się do wykorzystania na tablicach interaktywnych.

Aplikacja umożliwia drukowanie ćwiczeń oraz testów, dlatego istnieje możliwość rozwiązywania zadań poza komputerem.

W ustawieniach każdego typu zadań można wybrać dowolną liczbę przykładów oraz ich stopień trudności.

Program jest łatwy w obsłudze i dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie nie stanowi problemu, także dla dzieci.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez uczniów wpisywane są do osobnego pliku, w którym jest zawarty rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta Fizyka 1

Multimedialny program edukacyjny Didakta – Fizyka 1 zawiera przykłady i zadania pozwalające na samodzielne ćwiczenia w zakresie zastosowania wzorów fizycznych w obliczeniach. Jest przeznaczony dla klas 7-8 szkoły podstawowej. Program Didakta – Fizyka obejmuje ćwiczenia interaktywne z różnych działów fizyki, takich jak: mechanika i energia, ciepło, optyka czy elektryczność; poruszane są także zagadnienia z historii fizyki. W zadaniach wymagających obliczeń pośrednich, uczniowie mają do dyspozycji kalkulator oraz brudnopis.

Ćwiczenie

Działy tematyczne:

  • Mechanika 1 – gęstość cieczy i ciała stałe, ruch jednostajny i niejednostajny
  • Mechanika 2 – ciśnienie w cieczy, praca mechaniczna, moc, energia, równowaga na dźwigni
  • Ciepło – pochłanianie ciepła, topnienie
  • Optyka – obraz w zwierciadle, obraz w soczewce
  • Prąd elektryczny – prawo Ohma, energia elektryczna, moc elektryczna, szeregowe i równoległe połączenie odbiorników
  • Historia fizyki – wielkie postaci w fizyce, odkrycia i wynalazki

Interaktywność

Program świetnie nadaje się do wykorzystania na tablicach interaktywnych.

Aplikacja umożliwia drukowanie ćwiczeń oraz testów, dlatego zadania można rozwiązywać poza komputerem.

W ustawieniach każdego zadania można wybrać ilość pytań w serii, w zakresie od 3 do 15.

Program jest łatwy w obsłudze, dzięki czemu orientacja w programie nie stanowi problemu dla dzieci i nauczycieli.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez uczniów wpisywane są do osobnego pliku, w którym jest zawarty rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta - Fizyka 2

Ten multimedialny program edukacyjny jest przeznaczony do ćwiczenia i utrwalania wiedzy oraz umiejętności, zwłaszcza w zakresie mierzenia i obliczania wielkości fizycznych, przeznaczony dla klas 7-8 szkoły podstawowej.

Ćwiczenie

Program Didakta – Fizyka 2 zawiera zadania tworzące ciekawą i szeroką paletę, na którą składają się ćwiczenia interaktywne, na przykład mierzenie objętości i gęstości cieczy, temperatury, natężenia prądu i napięcia, określanie biegunów magnetycznych oraz kierunku prądu w zwojnicy, składanie sił, obliczanie wielkości i położenia obrazu lub przedmiotu, określanie ładunku naelektryzowanych ciał itp. Podczas wykonywania zadań dzieci mają do dyspozycji różne narzędzia pomiarowe i przyrządy – takie, jak w prawdziwym laboratorium.

Działy tematyczne:

  • Symulacja pomiaru – objętości cieczy, siły, gęstości, natężenia prądu elektrycznego i napięcia, temperatury
  • Elektromagnetyzm – prawo Ampera i reguła Lenza, prąd zmienny (częstotliwość, okres, amplituda), transformator
  • Mechanika – składanie sił, siła tarcia, prasa hydrauliczna, pływanie ciał (prawo Archimedesa)
  • Optyka – właściwości obrazu i przedmiotu – zwiercadło i soczewka
  • Prąd elektryczny – symbole elektryczne, symbole na przyrządach, elektrostatyka, rezystor i potencjometr

Interaktywność

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic interaktywnych.

Aplikacja umożliwia drukowanie ćwiczeń oraz testów, dlatego zadania można rozwiązywać poza komputerem.

W ustawieniach każdego zadania można wybrać liczbę pytań w serii, w zakresie od 1 do 10.

Program jest łatwy w obsłudze i dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie nie stwarza żadnych problemów.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez uczniów wpisywane są do osobnego pliku, w którym jest zawarty rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta Geografia

Didakta – Geografia, to multimedialny program edukacyjny przeznaczony do powtórki i poszerzania wiadomości z zakresu geografii i orientacji na mapie, przeznaczony dla klas 7-8 szkoły podstawowej. Tytuł zawiera zadania i ćwiczenia interaktywne z różnych działów geografii. Struktura programu daje dodatkowo możliwość wyboru spośród czterech typów ćwiczeń: pytań testowych, zadań na dobieranie, zadań typu prawda/fałsz oraz ćwiczeń z ilustracjami. Bogata oferta pytań testowych umożliwia sprawdzenie wiadomości ucznia z zakresu geografii ogólnej, zaś mapy konturowe oraz ilustracje w sposób ciekawy testują umiejętność orientacji przestrzennej i odczytywania informacji ikonograficznych.

Ćwiczenie

Program Przyroda nieożywiona zawiera ćwiczenia interaktywne, umożliwiające pracę na cztery różne sposoby: są tu pytania testowe, przyporządkowywanie, określanie poprawności danego twierdzenia oraz zadania z ilustracjami. Dzieci sprawdzają swoją wiedzę na temat budowy i historii Ziemi, zewnętrznych i wewnętrznych procesów geologicznych, skał i minerałów, środowiska naturalnego itp.

Działy tematyczne:

  • Ogólna geografia fizyczna – planeta Ziemia, globus i mapa, sfery fizyczno-geograficzne
  • Oceany – Ocean Spokojny i Oceania, Ocean Indyjski, Ocean Atlantycki i Ocean Arktyczny
  • Kontynenty – Azja, Afryka, Ameryka, Europa, Australia oraz Antarktyda
  • Gospodarka światowa i ekologia – ludność i osadnictwo, gospodarka światowa, ekologia, podział polityczny w dzisiejszym świecie
  • Polska – warunki naturalne, gospodarka, województwa i miasta

Interaktywność

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic interaktywnych.

Aplikacja umożliwia drukowanie ćwiczeń oraz testów, dlatego zadania można rozwiązywać poza komputerem.

Ustawienia pozwalają na wybór liczby przykładów w zakresie od 5 do 20.

Program jest łatwy w obsłudze i dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie nie stanowi problemu, nawet dla dzieci.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez ucznów wpisywane są do osobnego pliku, w którym jest zawarty rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta - Geometria 1 - Zadania konstrukcyjne

Ten multimedialny program edukacyjny zawiera zadania konstrukcyjne pozwalające na samodzielne ćwiczenia i sprawdzenie wiadomości w zakresie konstrukcji podstawowych figur geometrycznych. Jest przeznaczony dla dzieci z klas 6-8 szkoły podstawowej.

Ćwiczenie

Ćwiczenia interaktywne podzielone są według figur geometrycznych oraz stopnia trudności na następujące działy tematyczne:

  • Trójkąt 1 – prostsze konstrukcje z podziałem na dane 3 boki, dane 2 boki i kąt oraz bok i 2 kąty
  • Trójkąt 2 – trudniejsze konstrukcje z zastosowaniem wysokości i środkowych
  • Czworokąty – zadania ogólne dla czworokąta, równoległoboku i trapezu
  • Okrąg – 6 typów konstrukcji, sposoby rozwiązania różnią się w zależności od podanych danych
  • Styczne okręgu – prostopadłe i równoległe do prostej, przechodzącej przez jeden punkt

Interaktywność

Program Didakta – Geometria można stosować na wszelkiego typu tablicach interaktywnych.

Ustawienia pozwalają na wybór liczby przykładów – od 1 do 5 konstrukcji.

Program jest łatwy w obsłudze i dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie nie stwarza żadnych problemów.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez uczniów wpisywane są do osobnego pliku, w którym jest zawarty rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta - Geometria 2 - Obliczenia i pomiary

Ten multimedialny program edukacyjny zawiera przykłady i zadania pozwalające na samodzielne ćwiczenie i sprawdzenie wiadomości w zakresie figur i brył geometrycznych, przeznaczony dla klas 4-8 szkoły podstawowej. Program Didakta – Geometria (Obliczenia i pomiary) obejmuje zadania z geometrii i orientacji przestrzennej. Wykonując ćwiczenia interaktywne, wymagające obliczeń, dzieci mają dostęp do przyborów np. kalkulatora, miarki do określania długości, kątomierza czy kartki w kratkę na obliczenia pomocnicze.

Ćwiczenie

Działy tematyczne:

  • Figury i bryły – określanie figur geometrycznych
  • Jednostki miar – długości, pola i objętości
  • Kąty – szacowanie wielkości, zamiana stopni, pomiary kątomierzem, obliczenia wielkości
  • Pola i obwody – prostokąt, trójkąt, równoległobok, trapez, koło
  • Objętości i powierzchnie – sześcian i prostopadłościan, graniastosłup, walec, ostrosłup, stożek
  • Trójkąt prostokątny – twierdzenie Pitagorasa, funkcje trygonometryczne

Interaktywność

Program świetnie nadaje się do wykorzystania na tablicach interaktywnych.

Aplikacja umożliwia drukowanie ćwiczeń oraz testów, dlatego zadania można rozwiązywać poza komputerem.

Ustawienia pozwalają na wybór liczby przykładów w zakresie od 5 do 25.

Program jest łatwy w obsłudze i dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie nie stwarza żadnych problemów.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez uczniów wpisywane są do osobnego pliku, w którym jest zawarty rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta - Historia

Ten multimedialny program edukacyjny służy do powtórzenia ważnych wiadomości z historii świata i Europy. Jest przeznaczony dla dzieci z klas 4-8 szkoły podstawowej. Program Didakta – Historia obejmuje zadania i ćwiczenia interaktywne, umożliwiające cztery warianty wykorzystywania wiadomości z historii. W pytaniach testowych uczniowie sprawdzą znajomość ważnych wydarzeń historycznych i faktów, wraz z ich datami. Duża liczba ilustracji pomaga w poznawaniu światowej sławy postaci, kierunków sztuki, narzędzi, terenów historycznych itp.

Ćwiczenie

Działy tematyczne:

  • Prehistoria – Pradzieje
  • Starożytność – Starożytny Wschód, Starożytna Grecja, Starożytny Rzym
  • Średniowiecze – wczesne średniowiecze, Europa Środkowa i początki Polski, Polska w średniowieczu, schyłek średniowiecza
  • Czasy nowożytne – wielkie odkrycia geograficzne, reformacja i epoka renesansu, świat, Europa i Rzeczpospolita w XVI i XVII wieku.
  • Oświecenie i romantyzm – Europa i świat w XVIII i XIX wieku, rewolucja francuska i wojny napoleońskie, Polska w XVIII i ziemie polskie w XIX wieku.
  • Historia XX wieku – świat i Polska do II wojny światowej, II wojna światowa, świat i Polska po II wojnie światowej

Interaktywność

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic interaktywnych.

Aplikacja umożliwia drukowanie ćwiczeń oraz testów, dzięki czemu zadania można rozwiązywać poza komputerem.

Ustawienia pozwalają na wybór liczby przykładów w zakresie od 5 do 20.

Program jest łatwy w obsłudze i dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie nie stwarza żadnych problemów.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez ucznów wpisywane są do osobnego pliku, w którym jest zawarty rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta Język angielski 1

Didakta – Język angielski 1 to multimedialny program edukacyjny, który służy do przećwiczenia i sprawdzenia wiadomości, jak i do doskonalenia języka angielskiego na poziomie szkoły podstawowej.

Ćwiczenie

Zadania i ćwiczenia interaktywne z zakresu gramatyki języka angielskiego podzielone są na następujące działy tematyczne:

  • Części zdania i rzeczowniki – występowanie części w zdaniu, liczba mnoga
  • Zaimki – osobowe, dzierżawcze, nieokreślone
  • Czasowniki – czas teraźniejszy i czas przeszły prosty, czasowniki modalne
  • Przyimki i spójniki – połączenia przyimkowe, spójniki
  • Tworzenie pytań, odpowiedzi i negacji – zmiana szyku wyrazów, pytania uzupełniające, tworzenie negacji
  • Zasób słów – określanie czasu, stopniowanie przymiotników, słówka
  • Dyktanda – uzupełnianie liter i słów w zdaniach

Interaktywność

Program świetnie nadaje się do pracy z tablicami interaktywnymi dowolnego typu.

Aplikacja umożliwia drukowanie zadań oraz testów, dzięki czemu istnieje możliwość rozwiązywania zadań poza komputerem.

W ustawieniach każdego typu zadań można wybrać dowolną liczbę przykładów w zakresie od 10 do 30.

Program jest łatwy w obsłudze i dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie nie stanowi problemu, także dla dzieci.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez uczniów wpisywane są do osobnego pliku, w którym jest zawarty rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta Język angielski 2

Ten multimedialny program edukacyjny służy do przećwiczenia i sprawdzenia wiadomości w zakresie gramatyki języka angielskiego na poziomie szkoły podstawowej.

Ćwiczenie

Testy i ćwiczenia interaktywne podzielone są na następujące działy tematyczne:

  • Czasy angielskie – regularny i nieregularny czas przeszły, czas przyszły, czas teraźniejszy złożony, koniugacja i negacja czasowników modalnych
  • Następstwo czasów – mowa zależna, pytania nie wprost
  • Strony i okresy warunkowe – pierwszy i drugi okres warunkowy, strona czynna i bierna
  • Połączenia przyimkowe i czasowników – przyimki, połączenia imion i przyimków, połączenia czasowników z przyimkami, połączenia czasownik + bezokolicznik / -ing
  • Słownictwo – przedrostki przeczące, przyrostki, spójniki, słówka
  • Ortografia – pisanie apostrofów, poprawianie błędów w zdaniach
  • Dyktanda – uzupełnij brakujące słowo, dyktanda całych zdań

Interaktywność

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic interaktywnych.

Aplikacja umożliwia drukowanie ćwiczeń oraz testów, dzięki czemu istnieje możliwość rozwiązywania zadań poza komputerem.

W ustawieniach każdego typu zadań można wybrać dowolną liczbę przykładów w zakresie od 10 do 30.

Program jest łatwy w obsłudze i dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie nie stanowi problemu, także dla dzieci.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez uczniów wpisywane są do osobnego pliku, w którym jest zawarty rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta Język niemiecki

Didakta – Język niemiecki to multimedialny program edukacyjny służący do przećwiczenia i sprawdzenia wiadomości, jak i do doskonalenia w zakresie gramatyki języka niemieckiego, przeznaczony dla klas 6-8 szkoły podstawowej.

Ćwiczenie

Zadania i ćwiczenia interaktywne podzielone są na następujące działy tematyczne:

  • Rzeczowniki i zaimki – rozpoznawanie rodzaju, odmiana rzeczownika, odmiana z rodzajnikiem określonym i nieokreślonym
  • Czasowniki – czas teraźniejszy czasowników prostych, posiłkowych oraz modalnych, tryb rozkazujący, czasowniki rozdzielnie złożone
  • Przyimki i ich konstrukcja – przyimki do określania czasu, przyimki wyrażające ruch lub stan spoczynku, inne przyimki
  • Liczebniki i czas – formalne i nieformalne odczytywanie czasu, wypełnianie liczebników ze słuchu
  • Szyk zdania – szyk wyrazów w zdaniu, wybór dobrej odpowiedzi, dyktando zdań pojedynczych
  • Słownictwo – przeczenie kein x nicht, antonimy przymiotników, grupy słów, słówka

Interaktywność

Program jest przeznaczony do wszystkich typów tablic interaktywnych.

Aplikacja umożliwia drukowanie ćwiczeń oraz testów, dzięki czemu istnieje możliwość rozwiązywania zadań poza komputerem.

W ustawieniach każdego typu zadań można wybrać dowolną liczbę przykładów w zakresie od 10 do 30.

Program jest łatwy w obsłudze i orientacja w programie nie stanowi problemu – także dla dzieci – dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez uczniów wpisywane są do osobnego pliku, w którym jest zawarty rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta Język polski 1

Ten multimedialny program edukacyjny służy zarówno do przećwiczenia i sprawdzenia wiadomości, jak i do doskonalenia języka polskiego w zakresie odmiennych i nieodmiennych części mowy dla klas 3-6 na poziomie szkoły podstawowej.

Ćwiczenie

Zadania i ćwiczenia interaktywne są podzielone na następujące działy tematyczne:

  • Czasowniki i rzeczowniki – rozpoznaj w zdaniach, formy, aspekt czasowników, czasowniki osobowe/nieosobowe, kategorie rzeczowników
  • Przymiotniki i liczebniki – rozpoznaj w zdaniach, formy, związki wyrazowe, kategorie liczebników
  • Zaimki i przysłówki – rozpoznaj w zdaniach, formy, związki wyrazowe, kategorie zaimków, stopniowanie przysłówków
  • Przyimki i spójniki – rozpoznaj w zdaniach, wyrażenia przyimkowe, funkcje spójnikow w zdaniach
  • Partykuły i wykrzykniki – rozpoznaj w zdaniach, funkcje partykuł i wykrzykników w zdaniach

Interaktywność

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic interaktywnych.

Aplikacja umożliwia drukowanie ćwiczeń oraz testów, dzięki czemu istnieje możliwość rozwiązywania zadań poza komputerem.

W ustawieniach każdego typu zadań można wybrać dowolną liczbę przykładów w zakresie od 5 do 30.

Program jest łatwy w obsłudze i dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie nie stanowi problemu, także dla dzieci.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez dzieci wpisywane są do pliku, w którym zawarty jest rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta - Język polski 2

Didakta – Język polski 2 to multimedialny program edukacyjny dla dzieci. Służy zarówno do przećwiczenia i sprawdzenia wiadomości, jak i do doskonalenia języka polskiego w zakresie składni zdania, frazeologii, słowotwórstwa, ortografii i interpunkcji na poziomie szkoły podstawowej.

Ćwiczenie

Zadania i ćwiczenia interaktywne podzielone są na następujące działy tematyczne:

  • Składnia – zdanie pojedyncze/złożone, cel wypowiedzi, równoważnik zdania, podmiot i orzeczenie, części zdania
  • Frazeologia i semantyka – znaczenie zwrotów, synonimy, antonimy, homonimy
  • Słowotwórstwo – rodzina wyrazów, rdzeń
  • Ortografia (dyktanda) – uzupełnianie ó/u, rz/sz/ż, h/ch, en/ę, o/ą, wyraz “nie”
  • Interpunkcja i fonetyka – interpunkcja w zdaniach pojedynczych i złożonych, głoski miękkie/twarde, ustne/nosowe, dźwięczne/bezdźwięczne

Interaktywność

Program jest przeznaczony do wszystkich typów tablic interaktywnych.

Aplikacja umożliwia drukowanie ćwiczeń oraz testów, dzięki czemu istnieje możliwość rozwiązywania zadań poza komputerem.

W ustawieniach każdego typu zadań można wybrać dowolną liczbę przykładów w zakresie od 5 do 30.

Program jest łatwy w obsłudze, dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie nie stwarza żadnych problemów.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez dzieci są wpisywane do pliku, w którym jest zawarty rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta Język polski 3

Multimedialny program edukacyjny Didakta – Język polski 3 służy zarówno do przećwiczenia i sprawdzenia wiadomości, jak i do doskonalenia języka polskiego w zakresie odmiennych i nieodmiennych części mowy, przeznaczony dla klas 7-8 szkoły podstawowej.

Ćwiczenie

Zadania i ćwiczenia interaktywne podzielone są na następujące działy tematyczne:

  • Czasowniki i rzeczowniki – formy i aspekt czasowników, imiesłów przymiotnikowy i przysłówkowy, temat i końcówka rzeczowników, formy rzeczowników, oboczności w tematach fleksyjnych
  • Przymiotniki i liczebniki – rozpoznaj w zdaniach, formy, stopniowanie przymiotników, kategorie liczebników
  • Zaimki i przysłówki – rozpoznaj w zdaniach, formy, kategorie zaimków, stopniowanie przysłówków
  • Przyimki i spójniki – rozpoznaj w zdaniach, wyrażenia przyimkowe, funkcje spójnikow w zdaniach
  • Partykuły i wykrzykniki – rozpoznaj w zdaniach, funkcje partykuł i wykrzykników w zdaniach

Interaktywność

Program jest przeznaczony do wszystkich typów tablic interaktywnych.

Aplikacja umożliwia drukowanie ćwiczeń oraz testów, dzięki czemu istnieje możliwość rozwiązywania zadań poza komputerem.

W ustawieniach każdego typu zadań można wybrać dowolną liczbę przykładów w zakresie od 5 do 30.

Program jest łatwy w obsłudze i dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie jest bezproblemowa także dla dzieci.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez dzieci są wpisywane do pliku, w którym jest zawarty rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta Język polski 4

Ten multimedialny program edukacyjny służy zarówno do przećwiczenia i sprawdzenia wiadomości, jak i do doskonalenia języka polskiego w zakresie składni zdania, frazeologii, słowotwórstwa, ortografii i interpunkcji, przeznaczony dla klas 7-8 szkoły podstawowej.

Ćwiczenie

Testy i ćwiczenia interaktywne podzielone są na następujące działy tematyczne:

  • Zdanie – złożone podrzędnie, złożone współrzędnie, związki wyrazowe, imiesłowowy równoważnik zdania
  • Części zdania – podmiot i orzeczenie, przydawka, dopełnienie, okolicznik
  • Frazeologia i leksyka – kultura i życie codzienne, synonimy, antonimy, wyraz rodzimy/wyraz obcy, archaizm/neologizm
  • Słowotwórstwo i stylistyka – budowa wyrazu, zdrobnienia/zgrubienia, styl, eufemizm/wulgaryzm/gwara, środki stylistyczne
  • Ortografia – uzupełniania ó/u, rz/sz/ż, h/ch, wyraz “nie”
  • Interpunkcja – interpunkcja w zdaniach pojedynczych i złożonych, skróty

Interaktywność

Program świetnie nadaje się do wykorzystania na tablicach interaktywnych.

Aplikacja umożliwia drukowanie ćwiczeń oraz testów, dlatego istnieje możliwość rozwiązywania zadań poza komputerem.

W ustawieniach każdego typu zadań można wybrać dowolną liczbę przykładów w zakresie od 5 do 30.

Program jest łatwy w obsłudze i dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie nie stanowi problemu, także dla dzieci.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez dzieci wpisywane są do pliku, w którym jest zawarty rodzaj wykonanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta Matematyka 1

Didakta Matematyka 1 to multimedialny program edukacyjny, który zawiera przykłady i zadania pozwalające na samodzielne ćwiczenie i sprawdzenie wiadomości w zakresach: liczby całkowite, liczby ujemne, liczby dziesiętne i ułamki. Jest przeznaczony dla dzieci z klas 1-6 na poziomie szkoły podstawowej. Ćwiczenia interaktywne ułatwiają doskonalenie takich umiejętności, jak: dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie oraz ćwiczenie orientacji na osi liczbowej i porównywanie jednostek.

Ćwiczenie

Działy tematyczne:

  • Dodawanie i odejmowanie – dodawanie dwóch liczb, odejmowanie dwóch liczb, dodawanie i odejmowanie trzech liczb
  • Mnożenie i dzielenie – mnożenie dwóch liczb, dzielenie dwóch liczb, zadania z nawiasami
  • Porównywanie liczb – większa/mniejsza, większa/mniejsza o ile?, oś liczbowa
  • Zadania wykonywane kolejno – piramida, pociąg
  • Tabele – kwadrat 3×3, tabela
  • Jednostki – porównywanie jednostek, gra memory

Interaktywność

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic interaktywnych.

Aplikacja umożliwia drukowanie ćwiczeń oraz testów, dlatego zadania można rozwiązywać poza komputerem.

Ustawienia pozwalają na wybór liczby przykładów do rozwiązania w zakresie od 10 do 50.

Program jest łatwy w obsłudze i dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie nie stwarza żadnych problemów.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez uczniów wpisywane są do osobnego pliku, w którym zawarty jest rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Didakta Matematyka 2 - Algebra

Ten multimedialny program edukacyjny zawiera przykłady i zadania pozwalające na samodzielne ćwiczenie i sprawdzenie umiejętności matematycznych z algebry, przeznaczony dla klas 7-8 szkoły podstawowej. Tytuł Didakta – Matematyka 2 (Algebra) oferuje ćwiczenia interaktywne obejmujące wyrażenia algebraiczne – np.: wartości wielomianów i ułamków, potęgowanie iloczynów i różnice drugich potęg, rozwiązywanie prostych i złożonych równań z niewiadomą w mianowniku, obliczenia z procentami itp. Podczas rozwiązywania zadań użytkownik programu ma do dyspozycji kalkulator oraz miejsce na wykonywanie obliczeń.

Ćwiczenie

Działy tematyczne:

  • Wartość wyrażenia – wartość wyrażenia i ułamka
  • Potęgowanie wyrażeń – potęgowanie iloczynu, druga potęga dwumianu, różnica drugich potęg
  • Działania na wyrażeniach – dodawanie i odejmowanie z nawiasami, mnożenie przez jednomian i wielomian, zamiana wyrażeń na iloczyn
  • Ułamki algebraiczne – upraszczanie wyrażenia, dodawanie i odejmowanie, mnożenie i dzielenie
  • Równania – proste, złożone z ułamkami, niewiadoma w mianowniku, nierówności

Procenty, wielkości proporcjonalne, proporcja – obliczenia procentów w pamięci, zadania słowne na obliczanie procentów, wielkości proporcjonalne, proporcjonalność prosta i odwrotna

Interaktywność

Program jest przeznaczony do wszystkich typów tablic interaktywnych.

Aplikacja umożliwia drukowanie ćwiczeń oraz testów, dlatego zadania można rozwiązywać poza komputerem.

Ustawienia pozwalają na wybór liczby przykładów w zakresie od 5 do 25.

Program jest łatwy w obsłudze i orientacja w programie nie stanowi problemu, także dla dzieci, dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu.

Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez uczniów wpisywane są do osobnego pliku, w którym zawarty jest rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.

Ludzkie ciało

Kosmici z odległej galaktyki zbliżyli się podczas swej ekspedycji do planety Zemia. Celem ekspedycji jest uzyskanie jak najwięcej informacji o najbardziej rozwiniętych mieszkańcach Ziemi. Kim są ludzie? Jak zbudowane jest ciało człowieka? Czym ludzie różnią się od siebie nawzajem? Przez jakie etapy życia przechodzą? Co jedzą i jak dbają o swoje zdrowie? Odpowiedzi na te pytania oraz wiele innych informacji z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i przyrody zawiera ten multimedialny edukacyjny program przeznaczony dla dzieci z klas 1-6 szkoły podstawowej.

Nauka przez zabawę

Część encyklopedyczna została podzielona na 5 całości tematycznych: Kim jest człowiek (wyjaśnienie różnic pomiędzy poszczególnymi osobami, ponadto rasy ludzkie, stosunek do środowiska, rozwój ludzkości); Jak wygląda człowiek (opis części ciała i organów); Jak działa organizm człowieka (wyjaśnienie procesów zachodzących w ciele człowieka, np. oddychania); Jak przebiega życie człowieka (etapy życia od narodzenia po starość) oraz Jak człowiek dba o swoje zdrowie (znaczenie zdrowego odżywiania, pielęgnacji ciała i odpowiedniej ilości ruchu, ponadto czynniki szkodliwe dla ciała, pojęcie choroby i urazu).

Interaktywność

Część praktyczna zawiera osiem interaktywnych gier – od uzupełniania nazw części ciała przy ich ilustracjach, przez określanie funkcji organów i części ciała, umiejscawianie kości i organów wewnętrznych w ciele, po określanie zdrowego i niezdrowego żywienia.

Nie brak też bardzo lubianej przez dzieci gry typu memory oraz pytań testowych, które dokładnie sprawdzą wiadomości zdobyte w części teoretycznej.

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic dotykowych, może być używany w salach komputerowych.

Mądrala i jego safari

“Mądrala i jego safari” to multimedialny program edukacyjny dla dzieci, który w atrakcyjny sposób (w formie zabawy) zapozna je z różnymi gatunkami zwierząt z całego świata.

Nauka przez zabawę

Treść jest podzielona na dwie części. Część encyklopedyczna opisuje dokładnie sto gatunków zwierząt. Do każdego zwierzęcia przyporządkowany jest obrazek w wersji komiksowej, materiał faktograficzny, polska i łacińska nazwa, następnie nazwa gromady, do której zwierzę należy, mapa przedstawiająca zasięg występowania, informacje o typowym środowisku, w którym ono żyje, a także o tym, czym się żywi itp. W większości przypadków jest możliwość odsłuchania odgłosów, jakie to zwierzę wydaje.

Interaktywność

Część praktyczna zawiera 10 gier, dzięki którym dzieci mogą nie tylko sprawdzić swoją wiedzę (przyporządkowanie do gromad, środowiska, rozróżnianie pokrycia ciała, pytania testowe itp.), ale także ćwiczą swoją spostrzegawczość (fotosafari), wyobraźnię (puzzle) czy rozróżnianie dźwięków.

“Mądrala i jego safari” ma piękną i niebanalną szatę graficzną, ale − co ważniejsze − spełnia swoje zadanie zarówno w zakresie przyswajania nowych treści, jak i ćwiczenia nabytych już umiejętności.

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic interaktywnych.

Mądrala na wsi

“Mądrala na wsi” to multimedialny program edukacyjny dla dzieci, który w atrakcyjny sposób (w formie zabawy) zapozna je z różnymi gatunkami zwierząt domowych lub występujących w pobliżu ludzkich siedzib: na polach, łąkach, w stawach i lasach.

Nauka przez zabawę

Treść jest podzielona na dwie części. Część encyklopedyczna opisuje dokładnie dziewięćdziesiąt gatunków zwierząt. Do każdego zwierzęcia przyporządkowany jest obrazek w wersji komiksowej, materiał faktograficzny, polska i łacińska nazwa, następnie nazwa gromady, do której zwierzę należy, informacje o typowym środowisku, w którym żyje, o tym, czym się żywi itp. W większości przypadków jest możliwość odsłuchania odgłosów, jakie to zwierzę wydaje. Istnieje także możliwość wydrukowania informacji o każdym zwierzęciu.

Interaktywność

Część praktyczna zawiera 10 gier, dzięki którym dzieci mogą nie tylko sprawdzić swoją wiedzę (poznawanie zwierząt i ich śladów, przyporządkowanie do gromad, przyporządkowywanie młodych zwierząt do ich rodziców itp.), ale także ćwiczą swoją spostrzegawczość (fotografowanie), wyobraźnię (puzzle) czy rozróżnianie dźwięków. Najlepsi gracze w danej grze mogą sobie wydrukować dyplom ze swoim imieniem i nazwiskiem.

“Mądrala na wsi” ma piękną i niebanalną szatę graficzną, ale − co ważniejsze − spełnia swoje zadanie zarówno w zakresie przyswajania nowych treści, jak i ćwiczenia nabytych już umiejętności.

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic interaktywnych.

Matematyka - zadania tekstowe

Ten multimedialny program edukacyjny przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych. Oferując ciekawe zadania tekstowe, służy przede wszystkim doskonaleniu umiejętności matematycznych.

Nauka przez zabawę

Program ten zawiera ogromną bazę zadań matematycznych, podzielonych w przejrzysty sposób na kategorie według typu i stopnia trudności. Są tu wszystkie rodzaje zadań, z jakimi uczniowie zetkną się w szkole:

  • dodawanie i odejmowanie (w zakresie do 20, do 100, do 1000 oraz powyżej 1000)
  • mnożenie i dzielenie
  • dzielenie z resztą, proporcjonalność prosta
  • podział całości (ułamki)
  • przykłady z liczbami dziesiętnymi
  • obliczanie obwodu i pola
  • przeliczanie jednostek czasu (minuty→godziny→dni)
  • ustalanie niewiadomej liczby

Interaktywność

Zadania można oczywiście wydrukować; dostępne są dwie wersje wydruków: dla uczniów (tylko treść zadań) oraz dla nauczycieli (zadania wraz z rozwiązaniami).

Program oferuje dwa sposoby doskonalenia umiejętności. Pierwszy polega na rozwiązywaniu dowolnej liczby zadań, bez ograniczeń czasowych; drugi natomiast ma formę gry, w której dziecko − poprzez rozwiązywanie zadań − zdobywa szczyt góry niczym alpinista, przy czym uwzględnia się poprawne i błędne rozwiązania, a także czas wykonania. Najlepsi gracze mogą wydrukować dyplom ze swoim imieniem i nazwiskiem.

Zamieńcie nieciekawe liczenie w zabawę, a uczniów w matematycznych geniuszy!

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic interaktywnych.

Matematyka na Dzikim Zachodzie

Ten multimedialny program edukacyjny przeznaczony jest dla wszystkich dzieci od klasy 2 szkoły podstawowej, umożliwia ćwiczenia z matematyki w zakresach: liczby całkowite, liczby ujemne, liczby dziesiętne i ułamki. Ćwiczenia interaktywne ułatwiają doskonalenie umiejętności w zakresie dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia oraz ćwiczenie orientacji na osi liczbowej i porównywanie jednostek.

Nauka przez zabawę

Działy tematyczne:

  • Dodawanie i odejmowanie – dodawanie dwóch liczb, odejmowanie dwóch liczb, dodawanie i odejmowanie trzech liczb, obliczenia sposobem pisemnym
  • Mnożenie i dzielenie – mnożenie dwóch liczb, dzielenie dwóch liczb, zadania z nawiasami, obliczenia sposobem pisemnym
  • Porównywanie liczb – większa/mniejsza, większa/mniejsza o ile?, oś liczbowa
  • Zadania wykonywane kolejno – oblicz i uporządkuj
  • Tabele – kwadrat 3×3
  • Jednostki – porównywanie jednostek

Po rozwiązaniu każdego z zadań gracz zdobędzie jedną część totemu oraz dodatkowo zobaczy wesołe animacje z kowbojami lub Indianami. Dzięki zdobyciu wszystkich części totemu dojdzie do zakopania topora wojennego i zawarcia pokoju przez obydwa nieprzyjacielskie obozy.

Interaktywność

W ustawieniach każdego gracza można określić zakresy liczbowe w ćwiczeniach oraz górną granicę – do ilu już gracz potrafi policzyć (do 10, do 20, do 100, do 1000 albo do 10000). Z programu mogą korzystać młodsze i starsze dzieci – na obu etapach szkoły podstawowej.

Ten program zawiera mnóstwo przepięknych ilustracji, wesołych animacji i dowcipnych efektów dźwiękowych. Taką matematykę dzieci z pewnością polubią i będą chciały ponownie liczyć.

Program świetnie nadaje się do wykorzystania na tablicach interaktywnych.

Tytuł swobodnie nawiązuje do tytułu Przygody detektywa Bartka, równocześnie go uzupełniając.

Mój pierwszy alfabet

Program edukacyjny pt. Mój pierwszy alfabet został stworzony z myślą o wszystkich przedszkolakach i pierwszakach, którzy chcieliby nauczyć się rozpoznawania polskich liter, jednocześnie dobrze się bawiąc. W tym celu zapraszamy ich do nowoczesnego miasteczka, pełnego ciekawych miejsc i zadań, dzięki którym mogą nauczyć się czegoś nowego, a jednocześnie utrwalić nowo zdobytą wiedzę.

Nauka przez zabawę

Dla najmłodszych dzieci, które dopiero poznają poszczególne literki, przygotowaliśmy Wielki elementarz, znajdujący się w intrygującym miejscu, a mianowicie w studiu telewizyjnym.

Tutaj dzieci dowiedzą się jak wyglądają małe i duże litery, zarówno drukowane, jak i pisane, jak je poprawnie czytać, jakie razem mogą tworzyć sylaby, a także, w jakich słowach występują.

Dzięki animacjom dowiedzą się także, jak pisać małe i duże litery w formie drukowanej i pisanej.

Interaktywność

Te dzieci, które rozpoznają już poszczególne literki, mogą swoje umiejętności łatwo utrwalić – wystarczy odwiedzić niektóre niezwykłe miejsca w mieście, gdzie będą na nie czekały różne zadania: znajdowanie konkretnych liter znajdujących się pośród innych, określanie początkowych liter różnych słów, szukanie par w grze typu memory, układanie czteroliterowego hasła do sejfu, uzupełnianie brakujących liter w nazwach obrazów, rozpoznawanie liter w trakcie ich stopniowego odsłaniania, nawlekanie liter na sznurek w kolejności alfabetycznej, słuchanie a następnie określanie sylab, wskazywanie litery kończącej słowo itd.

We wszystkich grach dzieci stopniowo zdobywają nagrody w postaci czekoladowych literek tworzących wspólnie bombonierkę, co, wraz z wciągającą formą ćwiczeń, będących grą, zwiększa ich motywację do doskonalenia znajomości liter.

Program umożliwia ustawienie stopnia trudności w grach: albo automatyczne przejście od najniższego poziomu do najbardziej zaawansowanego, albo wybór jednego z trzech stałych stopni trudności: pierwszy zawiera jedynie wielkie drukowane litery, drugi – drukowane litery, wielkie i małe, zaś najwyższy poziom zawiera wielkie i małe, drukowane i pisane litery.

Ten nowoczesny elementarz zapewni dzieciom wiele godzin zabawy i nauki. Świetnie działa zarówno na tablicach interaktywnych, jak i uczniowskich komputerach.

Moje pierwsze słówka - Język niemiecki

Multimedialny program edukacyjny Moje pierwsze słówka – Język niemiecki jest podzielony na dwie części.

Nauka przez zabawę

Część edukacyjna obejmuje słowniczek ilustrowany, w którym użytkownik poznaje poszczególne słowa uporządkowane alfabetycznie lub w określonych kręgach tematycznych. Wszystkie słówka czytane są przez profesjonalnego lektora.

Interaktywność

Część rozrywkowa zawiera gry edukacyjne dla uczniów, którzy potrafią już czytać, ale także dla dzieci, które jeszcze nie znają literek. Gry to przede wszystkim rozpoznawanie słówek ze słuchu, określanie kolorów, liczby przedmiotów, wybór i przyporządkowanie przedmiotów do określonych grup, np. ilustracji do słówek w formie pisanej, dopisywanie słówek pod odpowiednimi rysunkami, poprawianie błędów w tekście. Dla uczniów bardziej zaawansowanych przygotowano krzyżówki zawierające słówka wygenerowane z bogatej bazy danych – jest to świetna możliwość sprawdzenia słownictwa.

Dodatkową atrakcją jest możliwość wydrukowania dyplomu dla najlepszych graczy, z ich imieniem i nazwiskiem, typem gry oraz z wynikiem końcowym. Jak zawsze, dobrą zabawę gwarantuje świetna grafika, doskonałe efekty dźwiękowe oraz prosta obsługa.

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic interaktywnych.

Program “Moje pierwsze słówka” to najlepszy pierwszy krok w świat języków obcych.

Moje pierwsze słówka - Język angielski

Multimedialny program edukacyjny Moje pierwsze słówka – Język angielski jest podzielony na dwie części.

Nauka przez zabawę

Część edukacyjna obejmuje słowniczek ilustrowany, w którym użytkownik poznaje poszczególne słowa uporządkowane alfabetycznie lub w określonych kręgach tematycznych. Wszystkie słówka czytane są przez profesjonalnego lektora.

Interaktywność

Część rozrywkowa zawiera gry edukacyjne dla uczniów, którzy potrafią już czytać, ale także dla dzieci, które jeszcze nie znają literek. Gry to przede wszystkim rozpoznawanie słówek ze słuchu, określanie kolorów, liczby przedmiotów, wybór i przyporządkowanie przedmiotów do określonych grup, np. ilustracji do słówek w formie pisanej, dopisywanie słówek pod odpowiednimi rysunkami, poprawianie błędów w tekście. Dla uczniów bardziej zaawansowanych przygotowano krzyżówki zawierające słówka wygenerowane z bogatej bazy danych – jest to świetna możliwość sprawdzenia słownictwa.

Dodatkową atrakcją jest możliwość wydrukowania dyplomu dla najlepszych graczy, z ich imieniem i nazwiskiem, typem gry oraz z wynikiem końcowym. Jak zawsze, dobrą zabawę gwarantuje świetna grafika, doskonałe efekty dźwiękowe oraz prosta obsługa.

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic interaktywnych.

Program “Moje pierwsze słówka” to najlepszy pierwszy krok w świat języków obcych.

Polska i jej województwa

Ten multimedialny program przybliży dzieciom tematykę podziału Polski na województwa.

Nauka przez zabawę

części edukacyjnej użytkownicy zapoznają się z ogólną charakterystyką i danymi statystycznymi, dotyczącymi poszczególnych województw, z informacjami na temat warunków przyrodniczych, przemysłu, rolnictwa; poznają sławnych Polaków, związanych z poszczególnymi województwami, a także zabytki i ciekawe miejsca.

Służą temu atrakcyjne pod względem graficznym mapki przedstawiające góry, niziny, rzeki, miasta, węzły komunikacyjne, zabytki itp.

Do dyspozycji użytkownika jest także album z fotografiami najciekawszych miejsc danego województwa.

Interaktywność

części praktycznej, zawierającej gry, dzieci nie tylko sprawdzą swoją znajomość topografii Polski (miasta, góry, niziny, rzeki, parki narodowe itp.), ale także będą rozwijały swoją wyobraźnię przestrzenną np. przez układanie puzzli (województwa). Znajdą tu także grę memory z możliwością wyboru tematyki: herby województw i miast albo fotografie ciekawych miejsc. Wszystkie te gry opracowane są w stylu charakterystycznym dla komiksów, tak lubianym przez dzieci.

Poznajmy naszą Ojczyznę, ucząc się i bawiąc!

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic interaktywnych.

Przygody detektywa Bartka

Multimedialny program edukacyjny Przygody detektywa Bartka jest przeznaczony dla wszystkich dzieci, które uczą się języka angielskiego i chcą w atrakcyjny sposób przećwiczyć już zdobytą wiedzę i umiejętności.

Nauka przez zabawę

Poszczególne części programu zawierające zadania, zostały umieszczone w Wielkiej Brytanii, gdzie dzieci biorą udział w przygodach sławnego detektywa. Przewodnikiem jest świetny detektyw Bartek, któremu dzieci pomagają odzyskać ukradzione diamenty z korony królewskiej.

Tylko w ten sposób dziecko ma możliwość dobrej i ciekawej zabawy równocześnie sprawdzając swoją wiedzę. Po poprawnym rozwiązaniu każdego zadania, gracz odzyskuje jeden diament z korony królewskiej i dodatkowo ma możliwość zajrzeć do miejsc, w których dochodzi do różnych zabawnych sytuacji. Po odzyskaniu wszystkich elementów korony królewskiej, detektyw Bartek spełni swoje zadanie i zostanie przyjęty na audiencji u samej królowej.

Interaktywność

W ustawieniu gracza można wybrać jeden z trzech poziomów trudności – łatwy, średni lub trudny. Na każdym poziomie trudności istnieje możliwość wyboru konkretnego typu zadania, odpowiedniego do wiedzy i umiejętności danego gracza. Z programu mogą korzystać dzieci młodsze i starsze – na obu etapach szkoły podstawowej.

Poziomy trudności:

  • Poziom trudności – łatwy: alfabet, przedimki, liczebniki, czasowniki (to be, to have), słówka, liczba mnoga rzeczowników, “która jest godzina?”
  • Poziom trudności – średni: czasy (teraźniejszy prosty, przeszły), czasowniki nieprawidłowe, liczebniki, zaimki, pytanie i przeczenie, przyimki, krótkie odpowiedzi na pytanie, słówka
  • Poziom trudności – trudny: czasy (teraźniejszy prosty/ciągły, przeszły/uprzedni), czasowniki modalne, przymiotniki, zaimki, przyimki, spójniki, słówka

Każda sytuacja umieszczona jest w przepięknie ilustrowanym otoczeniu, w różnych zakątkach Anglii. W nagrodę dzieci mogą obejrzeć dowcipne animacje połączone z atrakcyjnymi efektami dźwiękowymi. Takie ćwiczenia interaktywne z języka angielskiego z pewnością zostaną przez dziecko zaliczone do ulubionych zajęć i będzie ono chętnie do nich powracać.
Program jest łatwy w obsłudze i dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie nie stanowi żadnego problemu.

Program świetnie nadaje się do wykorzystania na tablicach interaktywnych.

Diamonds are forever albo Bartek na usługach Sherlocka Holmesa!!

Sprytne kostki

Sprytne kostki to świetny program edukacyjny dla przedszkolaków i uczniów pierwszych trzech klas szkoły podstawowej. Dzieci przyswoją sobie i utrwalą wiedzę i umiejętności, które potrzebne są przed pójściem do szkoły oraz w ciągu pierwszych trzech lat nauki szkolnej. Głównymi motywami pojawiającymi się w programie są interaktywne drewniane kostki oraz liczydło, a więc przedmioty, z którymi uczniowie z pewnością mieli kontakt podczas pierwszych lat nauki.

Nauka przez zabawę

Teoretyczna część zawiera dziewięć podstawowych tematów:

Alfabet – literom alfabetu towarzyszą obrazki przedstawiające słowa zaczynające się tą literą lub zawierające tę literę. Liczby, kolory i kształty – zapoznanie się z liczbami 1-12, poza tym z podstawowymi kolorami i kształtami. Liczydło – działa tak samo, jak tradycyjne liczydło, ponadto wynik jest natychmiast wizualizowany. Zwierzęta – zarówno domowe, jak i dziko żyjące w naszej strefie klimatycznej oraz zwierzęta egzotyczne. Owoce i warzywa – najbardziej znane owoce i warzywa wraz z przedstawieniem ich wyglądu po przekrojeniu. Rzeczy wokół nas – środki transportu, domowe sprzęty, ubrania, zabawki, zjawiska przyrodnicze itd. Ludzkie ciało – przedstawione są poszczególne części ciała wraz z umiejscowieniem danej części ciała w ludzkim ciele. Kalendarz – dni tygodnia, miesiące oraz pory roku. Zegar – możliwość dowolnego ustawiania czasu przy pomocy wskazówek (co kwadrans).

Interaktywność

Część praktycznaWszystko, czego dzieci dowiedzą się w części teoretycznej mogą od razu przećwiczyć, grając w 25 różnych gier: Gry z literami – m.in. znajdywanie i uzupełnianie liter w słowach, szukanie słów zaczynających się lub kończących daną literą, układanie liter w słowa. Gry matematyczne – klasyczne zadania liczbowe, uzupełnianie wyników i znaków w zadaniach, porównywanie liczb, uzupełnianie szeregów liczb. Gry logiczne, rozwijające również spostrzegawczość – układanie według wielkości, uzupełnianie ciągów logicznych oraz gry typu memory: z literami, obrazkami lub dźwiękami. Gry z czasem – określanie która godzina, ustawianie czasu na zegarze. Gry z kolorami i kształtami – szukanie różnych kolorów i kształtów, kolorów i rzeczy, przedmiotów i kształtów. Inne gry – układanie obrazków, wskazywanie części ludzkiego ciała, określanie, co jest owocem, a co warzywem.

Większość gier ma do wyboru trzy stopnie trudności.

Za właściwe rozwiązanie dziecko otrzymuje nagrodę w postaci kwiatków, które stanowią informację zwrotną również dla nauczyciela czy rodzica, którzy dowiadują się, co dziecko ćwiczyło, jak często i z jakim sukcesem.

Program można dostosowywać do aktualnych możliwości i potrzeb dziecka, na przykład w matematycznych zadaniach można ustawić zakres liczbowy lub występowanie działań z zerem, zaś w zadaniach z literami można zdecydować, czy mają się pojawiać litery diakrytyczne itp. W polsko-angielskiej wersji można ponadto wybrać język aplikacji (program można wtedy wykorzystać również podczas nauki podstaw języka angielskiego).

Program jest odpowiedni dla wszystkich typów tablic dotykowych, może być używany w salach komputerowych.

Unia Europejska dla dzieci

Multimedialny program edukacyjny Unia Europejska jest podzielony na dwie części.

Nauka przez zabawę

Część edukacyjna zawiera podstawowe dane statystyczne o państwach UE, informacje o przemyśle i rolnictwie – można tutaj znaleźć mapy konturowe zawierające główne elementy charakteryzujące poszczególne kraje, położenie miast, pasm górskich, wyżyn i nizin, rzeki, tereny przemysłowe oraz rolnicze.

Charakterystyka każdego kraju zawiera także hymn państwowy w wersji oryginalnej oraz jego opis w języku odbiorcy wraz z dubbingiem.

Dodatkowym elementem uzupełniającym informacje o poszczególnych państwach jest bogata galeria, zawierająca zdjęcia, głównie zabytków kulturalnych i historycznych oraz charakterystycznych miejsc.

Interaktywność

Część rozrywkowa zawiera gry edukacyjne do sprawdzenia wiadomości z geografii Europy, znajomości flag narodowych, stolic, powierzchni oraz liczby obywateli państw członkowskich. Część ta zawiera gry pamięciowe Memory z możliwością wyboru poziomu trudności, wybór flag narodowych oraz rozpoznawanie strojów ludowych. To wszystko w komiksowej formie, atrakcyjnej dla dzieci.

Program jest łatwy w obsłudze i dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu, orientacja w programie nie stanowi żadnego problemu.

Program świetnie nadaje się do wykorzystania na tablicach interaktywnych.

Baw się i poznawaj Unię Europejską!

USA Illustrated Geography Atlas

Program ten obejmuje różne dziedziny, jest przydatny zarówno na lekcjach geografii, jak i języka angielskiego.

Nauka

Zawiera 8 różnych map interaktywnych, w tym mapę zawierającą blisko dwieście ikon, przedstawiających najciekawsze miejsca przyrodnicze, miejsca historyczne, pomniki, budowle oraz symbole narodowe – każda ikona ma opis w języku angielskim.

Kolejne mapy ukazują stany USA wraz z najważniejszymi geograficznymi informacjami i danymi statystycznymi, przedstawiają ponadto strefy czasowe, największe miasta, kluby sportowe, góry i rzeki.

Ćwiczenie

Program zawiera również 6 interaktywnych gier, których celem jest utrwalenie przerobionego materiału. Są to testy sprawdzające koncentrację ucznia podczas lekcji, którego zadaniem będzie uzupełnianie niekompletnych map, dobieranie różnych pojęć w pary, układanie mapy USA oraz wykazanie się znajomością pisowni poszczególnych stanów.

Na lekcjach języka angielskiego przydatne są także opisy – ich prosta forma językowa pomoże uczniom doskonalić umiejętność rozumienia i tłumaczenia tekstu w tym języku. Mają oni również możliwość usłyszenia właściwej wymowy geograficznych nazw własnych i zobaczenia różnicy między pisownią a wymową.

Program może być użytkowany na wszystkich typach tablic dotykowych oraz w salach komputerowych.

Wesoła matematyka

Niniejszy program edukacyjny jest przeznaczony dla tych wszystkich uczniów klas niższych, którzy chcą – poprzez ćwiczenia w formie gry – doskonalić swoje umiejętności matematyczne. Na morzu, w głębinach morskich i na plaży czeka na nich mnóstwo ciekawych, interaktywnych gier, za pomocą których mogą na wiele sposobów ćwiczyć dodawanie i odejmowanie a także mnożenie i dzielenie oraz porównywanie liczb.

Interaktywność

Uczniowie wędrują w różne, zaskakujące miejsca. W głębinach morza mogą spotkać ławice ryb, które trzeba policzyć. Na samym dnie leży natomiast muszla, z której wydobywają się bąbelki z zadaniami i wynikami – zadaniem dzieci jest znalezienie pasujących do siebie par. Mogą również odwiedzić kraba i pomóc mu w liczeniu rzutów strzałkami do tarczy, albo poradzić ośmiornicy, jak właściwie porównać dwie liczby lub dwa wyniki. Na plaży wezmą udział w żółwim konkursie szybkiego liczenia, albo pomogą krabowi przeciągnąć linę, dzięki uzupełnianiu właściwych znaków w zadaniach. Kolejną atrakcją będzie opłynięcie różnych wysp czy uszeregowanie baloników z liczbami według odpowiedniej kolejności.

Nauka przez zabawę

We wszystkich grach dzieci zdobywają nagrody w postaci rozgwiazd, co dodatkowo zwiększa ich motywację do rozwiązywania zadań matematycznych.

Ustawienia programu umożliwiają idealne dostosowanie stopnia trudności w danej grze do potrzeb konkretnego użytkownika. Można to osiągnąć albo dzięki automatycznemu przejściu z niższego poziomu na wyższy, albo przez wybranie jednego z czterech stałych poziomów: dodawanie i odejmowanie najpierw tylko do 10, potem do 20 bez przekroczenia progu 10, następnie do 20 z przekroczeniem progu 10, a na koniec dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie do 100.

Nasza wesoła matematyka na pewno wciągnie w zabawę każdego ucznia, bez względu na to, czy używa komputera stacjonarnego, tablicy interaktywnej, czy tabletu.

Co oferujemy?

Najbardziej praktyczne i przydatne elementy wyposażenia dla szkół i przedszkoli

Meble szkolne i przedszkolne

Wyposażenie dla szkół i przedszkoli.

Pomoce dydaktyczne

Praktyczne pomoce edukacyjne.

Place zabaw

Piękne place zabaw dla placówek oświatowych i nie tylko.

Zabawki

Zabawki dla dzieci o walorze edukacyjnym.

Atrakcyjne, dla dzieci, wysoka jakość

Nadal nie wiesz na co się zdecydować?
uwaga
Close Menu